Przekładnie planetarne jako urządzenia działające niezawodnie w napędach obrotu maszyn
Description
Przekładnie planetarne jako urządzenia działające niezawodnie w napędach obrotu maszyn jakimi są na przykład koparki proponuje Europejskie Centrum Innowacyjne. Maszyny takie są wysoce uodpornione na przeciążenia oraz pracę udarową. Przekładnie planetarne Bonfiglioli mogą funkcjonować też jako przekładnie obiegowe. Ich adekwatna masa pozwala je wykorzystywać na wiele sposobów. Na witrynie online Europejskiego Centrum Innowacyjnego precyzyjnie wskazana jest charakterystyka tego typu towaru, jaka obejmuje przykładowo takie cechy jak: moc mechaniczna na wejściu, moment obrotowy na wyjściu, zakres przełożeń, wersje i mocowanie przekładni, konfiguracja wyjścia, a także konfiguracja wejścia. Zaprezentowane przekładnie współpracują z silnikami elektrycznymi od różnych producentów, jakie wyposażone są w kołnierz IEC albo z silnikami hydraulicznymi z kołnierzami SAE. Wszechstronne wykorzystanie przekładni planetarnych znajduje odzwierciedlenie w tym, że są wykorzystywane również w elektrowniach wiatrowych, dźwigach oraz pozostałych maszynach.
Można też ich używać tam, gdzie potrzebne jest uzyskanie małych obrotów na wyjściu. Maszyny te mają niewielkie rozmiary, a więc nie trzeba się martwić, że gdzieś nie będą pasowały. Cechą wyróżniającą przekładni planetarnych jest to, że można rozkładać moment przenoszony na kilka równoległych przekładni, zgodnie z ilością instalowanych satelitów. W dużych maszynach wystarczy wykorzystać kilka stopni przekładni planetarnych, co pozwala je wykorzystać do pracy jako jeden komponent. W rezultacie, zwiększa to poziom przełożenia nawet kilkaset razy. Najważniejszym elementem w przekładniach jest środek smarny. Z tego powodu pracownik odpowiadający za prawidłową pracę przekładni planetarnych musi zatroszczyć o to, żeby w korpusie urządzenia była każdorazowo jego odpowiednia ilość. Jest ona podana przez wszystkich producentów. Wpływa to na skuteczne oraz sprawne funkcjonowanie przekładni przez długi czas. Stan smarowania sprawdzi się specjalnym wskaźnikiem z pręta lub z wizjera zamieszczonego w korpusie.